char;y presenteert.jpg

Nieuws & activiteiten

Baarmoeder shot.jpg

Bezoekers-website met trailer Food Art Experience online

De bezoekers-website met daarop alle informatie voor een bezoek aan de Food Art Experience staat online. 

Fase 1 ticket verkoop van start

In fase 1 kunnen bezoekers die er vroeg bij zijn extra voordelig hun tickets kopen voor de Food Art Experience. Tickets worden vanwege corona maatregelen verkocht per tweetallen. Fase 1 duurt t/m 31 oktober.

tickets.jpg

Veelzijdig artiest Jeroen gaat kunstgerechten serveren tijdens de FAE

Hij wordt onderdeel van het eerste kunstwerk in de diner tour. Daar zal hij alle bezoekers meenemen in het verhaal van dit voorgerecht.

06140072.JPG

Veelzijdig artiest Jeroen gaat kunstgerechten serveren tijdens de FAE

Hij wordt onderdeel van het eerste kunstwerk in de diner tour. Daar zal hij alle bezoekers meenemen in het verhaal van dit voorgerecht.

06140072.JPG
atelier.jpg

Nieuwe atelier-ruimte in Rijswijk

Deze ruimte is groot genoeg voor het bouwen van de levensgrote kunstwerken van de Food Art Experience, en het bouwen van een kleine film- en foto-studio.

Veelzijdig artiest Jeroen gaat kunstgerechten serveren tijdens de FAE

Hij wordt onderdeel van het eerste kunstwerk in de diner tour. Daar zal hij alle bezoekers meenemen in het verhaal van dit voorgerecht.

06140072.JPG

Pilot Food Art Experience in Maassilo Rotterdam

De pilot versie van de Food Art Experience zal plaatsvinden in de Maassilo in Rotterdam. Een karakteristieke locatie met genoeg ruimte voor de levensgrote kunstwerken.

maassilo voorbeeld zon.jpg
kunsmeer de kunst.jpg

The Food Experience wordt Food Art Experience

Om duidelijker naar de consument te communiceren dat het bij de Food Experience gaat om kunstwerken waar je in stapt en die je ook op kunt eten, verandert de naam van deze belevenis. Het woord Art is toegevoegd en het woord The valt weg.

Rosaly met kaas.JPG

Meubel designer Rosalie gaat aan de slag voor FAE

Ze maakt duurzame meubels van restmaterialen. Een aantal van haar ontwerpen zullen in het Sky View Art Café te bewonderen zijn.

Kostuum ontwerpster Christ gaat aan de slag voor de FAE

Ze zal zorgen voor het ontwerp en uitvoering van verschilende kostuums voor de acteurs in de kunstwerken van de Food Art Experience en de kledij in het Sky View Art Café.

06140110.JPG

Nieuw project:

The Food Experience

This is your Project description. Provide a brief summary to help visitors understand the context and background of your work. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start.

Korte pitch - The Food Experience play.jpg
vierkant zout.jpg

Belevenis product: Awareness salt

Studio ÉCHT is bezig met de ontwikkeling van Awareness Salt. Dit product vormt een belevenis die gebruikers bewustmaakt van hun zoutgebruik.

Het zal voor het eerst verkocht worden in de Food concept store behorende bij de Food Art Experience.

Design for Discomfort

Studio ÉCHT gaat onderzoeken hoe Design for Discomfort kan bijdragen aan een inspirerende wereld vol gepassioneerde mensen.

Design for discomfort.jpg

Video productie: Westers dieet

Waar bestaat jouw eten uit?

Deze video laat kijkers op afschrikwekkende wijze zien wat de basis is van veel bewerkte producten. De video zet je aan het denken over je eigen dieet en was te zien op verschillende beeldschermen tijdens tentoonstelling: What do we eat? Deceptions in food packaging design

olie drinken.jpg
csm_Charlotte de Wit NPO1 radio_58affe219e.jpg

Geinterviewd door Jort Kelder

Bekijk of luister het interview van Charly de Wit met Jort Kelder over misleidingen van bewerkt voedsel in de voedselindustrie.

Charly geeft suggesties om die misleidings-technieken juist op een positieve manier in te zetten, zodat men duurzamer en gezonder eet.

Tentoonstelling:

What do we eat?

Deceptions in food packaging design

Bezoekers werden aan het denken gezet over de producten die we dagelijks in de supermarkt kopen. Weten we eigenlijk wel wat we echt eten? Is het erg om consumenten voor te liegen? Kunnen we middels misleidende teksten op voedselverpakkingen eetgedrag ook positief beïnvloeden?

what do we eat bezoekers.jpg
char;y presenteert.jpg

Hoge opkomst lezing: Deceiving supermarket consumers to do good 

De lezing ging dieper in over het ethische vraagstuk: Is het een goed idee om consumenten te misleiden, zodat zij onbewust betere dieetkeuzes maken op het gebied van gezondheid en milieu? De middag werd afgelsoten met een groepsdiscussie.

<< Jonger nieuws

1

2

3

Ouder nieuws >>